مروری بر سبک زندگی حسینی

آمار مطالب

کل مطالب : 334
کل نظرات : 49

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 45
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 53
بازدید ماه : 326
بازدید سال : 2132
بازدید کلی : 43312

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اجتماعی و آدرس baran68.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 53
بازدید ماه : 326
بازدید کل : 43312
تعداد مطالب : 334
تعداد نظرات : 49
تعداد آنلاین : 1



تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : فهیمه
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات

سبک زندگی حسینی / فروتنی

 
علامه مجلسی رضوان الله تعالی علیه از تفسیر عیاشی و مناقب ابن شهرآشوب روایت کرده: روزی امام حسین علیه السلام از کنار جمعی مساکین عبور می‎فرمود. آنها عبای خود را پهن کرده و روی آن نشسته بودند و نان خشکی داشتند. حضرت که به آنها رسید با دعوت آنان روبرو شد. لذا از اسب فرود آمد و فرمود : خداوند متکبران را دوست نمی‎دارد. نزد آنها نشست و با ایشان تناول نمود. در روایتی دیگر آمده که حضرت آنان را به خانه برد و از آنان پذیرایی نمود.

 
امروز در دانشگاهها و برخی ادارات حتی سرویس بهداشتی استاد و رئیس از دانشجو و کارمند جدا است. حالا ببینید ما چقدر از سبک زندگی حسینی فاصله داریم!

 
سبک زندگی حسینی / کمک به دیگران

 
ابن شهرآشوب به سند معتبر روایت کرده وقتی امام حسین علیه السلام در کربلا شهید شد، پشت مبارک آن حضرت پینه‏ها دیدند و از امام سجاد علیه السلام دلیل آن را پرسیدند. فرمود : پشت پدرم به سبب مالهایی که شب‏ها به خانه بیوه‏زنان و یتیمان و مسکینان می‏رساند پینه بسته بود.

 
امروز صدها خودروی میلیاردی به کشورمان وارد می‎شود و عده‎ای با آن در خیابان جولان می‎دهند. بعد در محرم هیأت هم دارند و چه بسا حسین حسین هم می‌گویند. از آن طرف هزاران زوج جوان منتظر یک جهیزیه و مسکن ارزان قیمت هستند تا ازدواج کنند. نکند عده‎ای راه ساده‎زیستی را به کناری نهاده و مشغول انباشتن پول در حساب‎های بانکی بشوند آنوقت در میان بستگان نزدیک‎شان نیازمندی باشد.

 
سبک زندگی حسینی / اهمیت دادن به آموزش کودک

 
عبدالرحمن بن سلمی به یکی از فرزندان امام حسین علیه السلام سوره حمد آموزش داده بود و وقتی آن کودک محضر امام سوره را خواند، سیدالشهداء علیه السلام فرمود هزار دینار طلا و هزار حله زیبا به عبدالرحمن بدهند و خلاصه تجلیل عجیبی از او بعمل آورد. مردم گفتند مزد عبدالرحمن اینقدر نبود. حضرت فرمود : این تقدیر در برابر آنچه او به فرزندم یاد داده چیزی نیست.

 
یکی از وظایف مهم والدین بخصوص پدران تربیت صحیح فرزند است. امروز بخصوص در فصل تابستان یا اوقات فراغت، کودکان را به کلاسهای مختلف می‎فرستیم. از زبان خارجی گرفته تا ورزش‎ها و حتی کلاسهایی که اشتغال به آن با سبک زندگی اسلامی مغایر است. حال چقدر به آموزش عقاید و قرآن کریم اهمیت می‎دهیم؟ چرا باید دانشجوی ما پس از تحصیلات عالیه که کتب تخصصی را به راحتی می‎خواند از روخوانی ساده قرآن کریم هم گاهی عاجز باشد؟

 
امیدواریم به این قله برسیم که فارسی زبان علم باشد اما انگلیسی فعلاً متأسفانه زبان علم در جهان است و امروزه لازم است جوانان آن را فراگیرند ولی نباید فراموش کرد که عربی زبان دین و یادگیری قرآن کریم از ضروریات زندگی مسلمان است. از سویی تبلیغات کلاس‎های قرآن و عربی، جذاب‎سازی این کلاسها، ارج نهادن به معلم قرآن و عقاید از جمله مسائلی است که باید بیشتر روی آن تمرکز و چاره‎اندیشی نمود.

 
ان شاء الله نکات دیگری در مطالب بعدی بیان خواهد شد.

 
چند جمله هم عرض ادب کنیم به ساحت مقدس اباعبدالله علیه السلام :

 
شنیده‎اید قصه‎ی مظلومیت طفلان مسلم را ... پدر این دو طفل هم سفیر صادق اباعبدالله الحسین علیه السلام بود که او هم مظلومانه به شهادت رسید اما لا یوم کیومک یا اباعبدالله (روزی مثل روز شما نیست) ... جناب مسلم ندید چگونه دو فرزندش را کنار فرات شهید کردند ولی مولایمان امام حسین علیه السلام، علی اصغر سلام الله علیه را در بغل داشت که آن نانجیب گلو را هدف گرفت ... گفته‎اند این شعر منسوب به خود امام حسین علیه السلام است اما شاید هم زبان حال باشد ...

 
لیتکم فی یوم عاشورا جمیعا تنظرونی ... کیف استسقی لطفلی فابوا ان یرحمونی

 
کاش بودید روز عاشورا می‎دیدید چگونه برای طفلم آب خواستم اما رحم نکردند

 
صلی الله علیک یا اباعبدالله و لعنة الله علی القوم الظالمین.

 
و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین


تعداد بازدید از این مطلب: 114
موضوعات مرتبط: اجتماعی , مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود